torsdag 2 maj 2013

Livsglädje i en sladd

Det hela började med en idé om att streama film ifrån vår Macbook Pro till TV:n via min nya Apple TV. Tekniken finns och det var en riktigt bra idé, men det visade sig ganska så snart att Telia's bredband inte hade kapaciteten att uppfylla min önskan.
Detta innebar ganska så självklart att vårt filmtittande blev drabbat. Netflix fungerade av någon anledning alldeles utmärkt, men då kom problemet att utbudet på filmer på svenska Netflix inte är kalas bra direkt...
Så efter mycket om och men bestämde jag mig för att försöka hitta en lösning på vårt dilemma.
Som en del kanske vet finns det varken HDMI, DVI eller VGA utgång på Macbook Pro, istället finns det en mini display port. Man måste alltså köpa en liten adapter för att koppla in någon av ovanstående kablar.
Jag hittade en Mini display till HDMI på Applestore för 329:- vilket kändes lite väl dyrt. Letade runt lite till och hittade en annan adapter på Electroworld för endast 149:- med en rabattkod! Fick hem kabeln under gårdagen och invigde den med att kolla på en skräckfilm vid namn: Mama.
Och dra åt fan vilken skräckfilm sen! Första skräckfilmen på väldigt länge som jag faktiskt verkligen tyckte va bra. Extremt välgjord och duktiga skådespelare som övertygade i sina roller. Att filmen var bra kan nog bero på att regissören var ingen mindre än Guillermo del Toro!

Filmen rekommenderas starkt för någon som vill se en läskig och välgjord skräckfilm.

Betyget blir nog faktiskt 9/10!



Inga kommentarer: