måndag 16 januari 2012

Perfektionist, samlare, galning...

Som ni säkert vet om ni läst min blogg ett tag, så spelar jag en hel del Battlefield 3 när tid finns.
Bland det roligaste som finns, enligt mig då så klart, är att låsa upp nya vapen, dog tags, tillbehör m.m inom spelets gång.

 Jag bestämde mig för ett tag sen att jag skulle försöka skaffa så många vapen Dog Tags som möjligt, iaf alla Dog Tags för alla Automatvapen, samt bolt-action Sniper Rifles.
Dels för att det är kul med Dog Tags och dels för att man får en hel del poäng och det är precis blixterkul att testa på alla olika vapen som man annars missar.

Det tråkiga i detta är bara att de flesta vapen börjar först bli bra och roliga att använda runt 70-90 kills ungefär, och då är jag ju nästan klar med dem.. Det är nämligen där omkring de bra tillbehören börjar komma.

En annan grej som är lite tråkig är ju att de flesta vapnen SUGER verkligen i början, de första 10 killsen är nästan olidliga på en del. Hela den här proceduren gör att jag springer omkring med en del konstiga vapen en längre tid vilket också påverkar min K/D. Just nu ligger min K/D på: 2,445 vilket är ganska så bra om jag får säga så själv :)


Hur som så har jag satt upp lite regler för mig själv som jag hade tänkt dela med mig av.

1.) 100 kills med ALLA Assault Rifles, Carbines, PDW's samt LMG's.

2.) 10 kills med alla vapen förutom Stinger och Javelin. (Detta inkluderar självklart Pistoler)

3.) Dispans på Shotguns då jag inte tycker dem är såå spännande.

4.) Lite svårt att få kills med vapen jag inte låst upp, så vissa Co-Op vapen ligger det också dispans på.

Kommer också skriva ett litet inlägg där jag listar vilka vapen jag har kvar på min lista.

Inga kommentarer: