måndag 30 januari 2012

Luugn helg

Det har varit en väldigt lugn helg för min del. Lotta festade till att lite i fredags så i lördags var jag sympati bakis. Söndagen fortsatte i ungefär samma tecken, bara att vi gjorde värsta grymma storstädningen! Kände mig som värsta McGyver när jag äntligen fick tummen ur och fixade till den hemska sladdhärvan som löper längs väggen.
Jag använde mig av någon slags sladd-behållar-rör-tjofräs som jag införskaffat ifrån Ikea för ett par år sedan. Måste säga att det blev oerhört bra och jag känner mig väldigt stolt.

Om vi bara kunde fixa till vår Diskmaskin nu så hade mitt liv varit fulländat. Tror vi har haft den stående i köket i snart fyra månader, nästan lite pinsamt. Vi måste ju borra ett större hål för att kunna koppla in den och vi äger inget sånt verktyg, ytterst frustrerande... Ska se om vi inte kan försöka övertala någon snel kompis att hjälpa oss.

Inga kommentarer: