måndag 21 november 2011

Morsan hon kan hon

Träffade precis min käre mor som inhandlat en ny mobiltelefon. Enda sedan jag fick min första mobiltelefon har hon envisats med att köpa nyare telefoner än mig bara för att jävlas. Jag trodde faktiskt att detta skulle sluta nu när jag skaffat mig en iPhone. Men ack så fel jag hade... Det visade sig att mor min köpt sig en: HTC Titan.


En HTC som inte använder sig av de vedervärdiga Android OS:et, utan den här härligheten använder sig istället av Windows 7.5. Skärmen på sina 4,7 tum är helt otroligt stor och skarp gör att det känns nästan som att hålla i en iPad. OS:et verkar vara väldigt smidigt och lätt att lära sig med väldigt stora ikoner/bokstäver, vilket passar min mamma helt perfekt. Kan ju säga att jag är lite små avundsjuk på kopplingen till Xbox Live som ligger som standard på den här luren med. Dubbla blixtar/lampor och en kanon kamera och en blixtersnabb processor. Det verkar vara en riktigt schysst lur med andra ord!

Dock så funderar jag lite på hur apparna kommer fungera. Om man bara kommer kunna ladda ner via Xbox Live eller om det finns någon sorts knutning till Android Market eller liknande. Jag hann bara känna och pilla lite på luren i kanske 5 minuter, så jag kommer nog skriva lite mer om den när jag fått lite mer hands on tid så att säga.



Inga kommentarer: