söndag 20 november 2011

JUL

Tror jag har snuddat tidigare vid att jag verkligen älskar Julen. Idag är det bara 34 dagar kvar till Julafton, vilket känns oerhört trevligt om jag får säga det själv. Det är hela grejen med stämningen, den goda maten, pysslet och det allmänt glada humöret som tilltalar mig. Jag har även på senare år fått en liten förälskelse på att baka. Inte bara kakor utan tårtor och mat också för den delen. Julen är verkligen ett ypperligt tillfälle att baka diverse små kakor och testa på nya recept, väldigt kul faktiskt.
Då vi är mitt inne i vår diet och vi åker till Thailand den 8:e December och inte kommer hem igen förrän den 23:e, så känns det som att vi missar en ganska så stor del av julförberedelserna. Detta är dock inget jag gråter över direkt då vi som sagt kommer befinna oss i Thailand a.k.a PARADISET!

Jag ska iaf försöka hinna med att baka och dricka lite glögg innan vi beger oss av. Ja just det Glögg, finns det något trevligare? Lussebullar och glögg kan vara bland det bästa som finns på denna jord.


Inga kommentarer: