måndag 28 november 2011

Dreamhack Winter 2011


Som jag tidigare nämnt besöktes Dreamhack Winter detta året. Detta är världens största LAN och i år var det även världens snabbaste internet (120gbit). Det var jag, Johnny och Axel som bilade upp och väl i Jönköping väntade Jennie, Jocke och Minerva. Otroligt tråkigt nog hade Jocke lyckats med konstverket att bli sjuk och daun, så killen som var mest taggad kunde inte ens delta i LAN:andet, ytterst ofördelaktigt.

När vi väl kommit fram till våra platser märkte vi kvickt att det skulle bli otroligt ont om plats för våra datorer/skärmar 'n stuffs. Vi blev helt enkelt tvungna att utnyttja de platser som stod tomma, dvs Jockes och Minervas. Jag lyckades till och med att få plats med Xboxet upp på bordet!

Den första tanken som slog än när allt väl var inkopplat, var att vi kanske börjar bli liiite för gamla för detta.. Killarna som satt bredvid, framför och bakom oss kan inte varit en dag äldre än 12 barre. Och det sjuka var att alla små killar satt med dundermaskiner! Annat var det på min tid när man inte hade någon egen dator utan fick låna familjedatorn som inte var den senaste direkt.


Min tid på Dreamhack spenderades till stor del framför  Vi fick även se både E-Type och Dead By April uppträda vilket var väldigt trevligt. Dead By April gjorde sig mycket bättre än E-Type om jag får säga det själv. Ljud kvallen var kanske inte den bästa direkt då högtalarna lät som om dem vore sprängda.


Sist jag var på Dreamhack dunkades:


...på väldigt flitigt. Varje gång den låten spelades blev allt folk helt galna och klappade i takt och skrek och håll på. Detta året spelades Tetris låten två kaaanske tre gånger, lite små tråkigt. Istället spelades en Bacon låt som jag faktiskt gillade. Ska se om den dyker upp på YouTube inom kort :)

För min del så var det Battlefield 3 som min tid på Dreamhack spenderades framför. För jävla bra spel det där! Jag var inte direkt ensam att tycka det heller då många andra också spelade just det spelet. Jag trodde också att jag skulle vara en av de få som åkte upp med mitt xbox, men där hade jag väldigt fel. Det var väldigt många som lirade konsol, det fanns till och med dem som inte ens hade sin dator med sig utan bara sitt xbox/ps3. Det blev även en hel del tankande av serier och filmer samt lite musik. Ska försöka gå igenom allt någongång i veckan för att se vad jag lyckades roffa åt mig :)

Hur som helst var det väldigt roligt och lyckat Dreamhack även detta året. Tråkigt att jag saknade Lotta väldigt mycket dock. Men nu är det fan inte långt kvar till Thailand!

Inga kommentarer: