måndag 31 oktober 2011

Oj oj

Oj oj oj vilken helg det har varit! Det har blivit en hel del Battlefield 3 spelande och avslutningsvis åt vi en fenomenalt god fisksoppa hemma hos Lottas mamma. Den första riktiga cheatmåltiden på dieten faktiskt. Då vi kommit halvvägs kändes det som ett bra tillfälle att slänga in en fuskmåltid. Utöver den otroligt goda fisksoppan åt vi även lite ljust bröd, kladdkaka som efterrätt samt 1 ½ Choklad Mazarin när vi kom hem. Har ingen ångest alls som jag i vanliga fall brukar få under diet, utan detta kändes som att vi verkligen var värda en cheatmeal. Lite mer än en månad kvar nu tills vi åker och det känns riktigt bra.

Battlefield 3 är ett helt fenomenalt bra och roligt spel! Tror jag spelade runt 8 timmar i helgen faktiskt. Kände att jag spelat lite för mycket när jag försökte "spotta" en cyklist igår kväll... hahaha!
Då jag i vanlig ordning inte känner så mycket folk som lirar xbox, spelade jag även BF3 själv. Efter ett par matcher fick jag ett meddelande ifrån en av motståndarna som skrev "heu im always looking for a few solid payers to run with a few guys i already have any intrest".".
Detta lät väldigt lockande så jag skrev tillbaka att jag hade mic och mer än gärna lirar tillsammans. Jag fick snabbt en invite till deras squad som bestod av två killar ifrån USA. Dem hade tydligen känt varandra sedan barnsben och spelat tillsammans i flera flera år. Riktigt schyssta killar och fram för allt väldigt duktiga. Det visade sig att Hate som invitade mig hade sett mig springa runt och hela/reviva mina teammates och i allmänhet varit support för mitt team. Vi spelade ett gäng matcher tillsammans och det gick faktiskt riktigt bra. Vi spelade även ett par matcher tillsammans på söndag morgon och det gick precis lika bra då.
Hur kul som helst att lira i en grupp där man supportar varandra med healthkits ammo etc! Fick även reda på att en av killarna har spelat Pro inom Halo och den andra killen hade en Pro karriär inom Call of Duty. Duktiga killar med andra ord ;)

Fick även en hel del komplimanger om mina skills som medic och support! Väldigt kul att höra ifrån två gamla rävar inom gemet :)
Ska försöka spela mer gånger med dessa killar. Lite tråkigt att vi sitter på olika tidszoner så när det är kväll och gametime för mina USA vänner, är det fortfarande tidig morgon för mig..

Inga kommentarer: