fredag 28 oktober 2011

Lugnet före stormen

Fredagskänslan infinner sig faktiskt idag, för en gångs skull. Detta kan vara den första helgen sedan September där jag är ledig både lördag och söndag. Ska bli riktigt skönt att få slappa hemma tillsammans med mina hundar och Battlefield 3. Det enda som hade kunnat göra det hela bättre hade varit om även Lotta varit ledig, men så är ju dessvärre inte fallet.. Väldigt ofördelaktigt om jag får säga det själv.

Idag efter jobbet så kommer min lille far för att hämta upp mig. Vi ska nämligen köra ut min bil till honom för att strippa den på användbara delar för att sedan skrota den stackarn. Kommer nog fan sakna min lilla Röda Fara.
Den saknaden kommer dock gå över väldigt fort när vi får lägga vantarna på vår nya bil. Om allt går som vi vill så kommer jag och Lotta bli stolta Saab ägare på måndag. Kan inte hålla tummarna hårdare känns det som.

Det är ju Fredag idag som sagt och det innebär i vanlig ordning vägning. Hittills har jag haft en ganska så stadig nedgång på ungefär ett kilo i veckan. Vilket kan tyckas vara lite för högt men dumt att klaga. Under veckan som gick har jag och Lotta skött kosten exemplariskt, men trappat upp på cardion. Detta gjorde ju att jag självfallet trodde att jag skulle gå ner lika mycket som tidigare, om inte mer. Så var dock inte fallet.. Vågen stannade på: 81.9kg idag. Detta innebär att jag lyckats gå ner 0,2kg på en vecka, inte så jätte rockigt kanske..
Om jag tänker efter lite så har jag en ganska så bra förklaring på det hela. Då jag redan ligger på ett väldigt lågt kcal intag, tror nu min kropp (efter de extra cardio sessionerna) att den ska gå in i svältläge. Vilket i sin tur medför att jag min viktnedgång kommer stagnera framöver om jag inte gör någon ändring. Antingen får jag lura kroppen genom att äta en "fuskmåltid", skippa cardion eller öka kcal intaget.
Det lutar åt en fuskmåltid faktiskt..

Inga kommentarer: