torsdag 29 september 2011

phiew

Det blev en lååång dag i Kalmar igår. Vi åkte hemifrån vid 12 tiden och var inte hemma igen förräns vid nio halv tio på kvällen. Däremot så var det riktigt roligt att gå runt och kolla på kläder i affärer som inte finns här hemma. Det var till och med kul att spana in de affärer som finns i Karlskrona då det faktiskt finns kläder i deras sortiment som inte finns hemma.

Jag kan ju inte påstå att jag är någon shoppingmänniska direkt. Det kan vara kul att kika runt lite men om jag får välja själv så ska det gå undan. Det ska inte ta mer än fem ja max tio, minuter att kolla in en affär för att se deras utbud. När man är ute på klädjakt med två systrar som älskar att shoppa, ja då tar det lite längre tid. Tror vi var inne i en butik i 2 timmar.. 


Fördelen med det hela är dock att man får en massa hjälp med att hitta snygga kläder som man i vanliga fall missat. Jag hittade tex en riktigt snygg långärmad tröja som jag testade bara för skojs skull. Satt som en smäck och var riktigt snygg.



Jag var ändå tvungen att bli övertalad till att köpa den då priset avskräckte mig lite. Nu så här i efterhand tycker jag ändå att det var värt de pengarna.

Och på tal om pengar, jag köpte tre plagg, en t-shirt, ett par byxor och en tröja. Lotta köpte nog åtta eller nio plagg och ett par skor. Mitt kvitto blev 1200:-, Lottas blev 850:-... WTF liksom?
Dels så har tjejer bra mycket större utbud, OCH deras kläder är billigare? Där har vi en stor orättvisa som de små feministerna gärna förbiser! 



När vi väl kände oss klara med klädshoppandet svängde vi även förbi IKEA när vi ändå var i krokarna.


Kan säga att detta var första gången jag lämnade det stället utan att ha spontanshoppat upp tysentalskronor.
Jag fick tag på en vitlökspress, en termos, två gardinstänger, vattenkanna och en fotoram, that's it! Och då vi hade ett presentkort på 400:- betalade vi inte ens för kalaset. Suck on that Kamprad!

Mot slutet av trippen började magen kurra något helt otroligt. Jag kom snabbt underfund med att jag inte ätit någon mat på lite mer än åtta timmar! Ni som känner mig vet att detta är inte vanligt för mig. Så när vi var klara på IKEA blev det en visit till mitt älskade BK!


Efter en Big King XXL och Cheesburgare så var min mage mycket gladare och alldeles för full.
I sin helhet så blev det verkligen en lyckad dag! Riktigt roligt att Evelina och Marcus var med också, trevligt peeps det där. Mer spontana utflykter åt folket!

Inga kommentarer: