torsdag 29 september 2011

Battlefield 3 Beta


Av någon outgrundlig anledning fick jag för någon månad sen inbjudan Battlefield 3 Alphan på PC. Min dator är ju inte den senaste direkt men det fungerade ändå helt okej. Min tid som PC-gamer känns dock som att den har passerat för ett tag sedan, så det blev att jag bara testade det tre fyra gånger sådär. Blev imponerad trots att grafiken inte var i närheten av vad det kunnat vara.

Den 27:e fick jag möjligheten att testa på betan på Xbox 360 istället, då det är primärt 360 som jag spelar så tilltalade detta mig bra mycket mer. Såg riktigt mycket fram emot att få testa spelet även på konsol. Efter att ha lirat fyra matcher ungefär har jag lite blandade känslor. Det rör sig utan tvekan om ett sjukt bra spel, känslan i vapnen och hela gameplayet är ruskigt nice. Däremot så går det verkligen inte skaka av sig vetskapen att det ser ut som skit på konsol.. PC versionen är helt otroligt superior i detta fallet. Bear in mind att detta är fortfarande en beta så mycket kan ändras. Men i dagsläget så lider 360 versionen av dålig upplösning och FPS drops. Detta spelet ska med andra ord helt klart spelas på en PC med bra prestanda.

Jag har spelat en hel del FPS på konsol i min tid och anser att jag är iaf över medel på skalan. Men fy fan va svårt Battlefield är alltså :P Första matchen åkte jag på så mycket stryk att jag nästan började gråta. Låg på 0,88 K/D ungefär. Då kände jag spontant att detta inte var något för mig, blev lite ledsen i ögat. Men jag gav inte upp utan körde igång en match till. Den här gången gick det bra mycket bättre. Jag testade lite olika kit och körde en mindre aggresiv approach. När matchen var slut landade jag på 22 kills och 11 deaths, MVP i hela matchen. Omställningen ifrån Halo/Crysis 2 etc kommer ta lite tid, men med lite mer övning tror jag att jag kommer kunna göra ganska så bra ifrån mig iaf. Inte i närheten av Sgt.Enigma och dess like, men ändå.


Då jag inte kommer köpa mig en värsting PC så kommer detta spelat inhandlas till min kära 360, om det nu blir så. Har inte riktigt bestämt mig ännu faktiskt. Jag ska spela så mycket jag bara kan av betan så att jag kan bestämma mig.

Inga kommentarer: