fredag 23 september 2011

Om nom nom

Det börjar dra ihop sig på allvar till den stora Thailandsdieten 2011. Bara 10 dagar kvar tills vi ska sätta igång med vår egna lilla Biggest Looser.
Känns lite som att man måste "passa" på att äta en massa saker godsaker nu medans man kan. Kan ju erkänna att jag ligger inne med några helt otroliga cravings efter mat, godis och en massa andra onyttigheter. Det blir ju inte bättre direkt av att kolla på Epic Meal Time.




 Alltså, det mest dem gör ser faktiskt gott ut, fram tills dem börjar äta det...  På tal om att äta, fy faaaan va äckligt det är att se tjocka människor äta, speciellt onyttig mat. Jag mår dåligt i precis hela kroppen och mår allmänt illa. Ljuden tjockisarna ger ifrån sig blandat med den kärleken som deras ögon speglar för maten, går inte ens att beskriva med ord. Eller jo kanske, illamående, skulle kanske fungera.

Men men, jag har iaf suttit och pillat på både mitt och Lottas dietschema nu ett par dagar och det börjar så sakteligen bli klart. Då jag tidigare ätit minst sex måltider per dag, och nu hade jag tänkt att vi bara skulle äta fyra, så har det uppstått ett litet problem med att komma upp i tillräckligt högt kaloriintag istället för tvärtom.
Detta är mest problematiskt med Lottas schema då hon inte kan äta så stora portioner per omgång, och att hon inte klarar av att dricka Proteinshakes eller käka Proteinbars gör det ju inte lättare direkt :P

Hur som ser jag faktiskt fram emot att börja dieta och inte behöva gå runt som en valross.
Ska också bli väldigt spännande att se hur Lotta klarar av en diet!

Inga kommentarer: