torsdag 25 augusti 2011

9.20.2011

Ovanstående siffor märker det datum då Gears of War 3 släpps!
Detta ska vara det mest välslipade och genomarbetade spelet i trilogin. Det kommer även vara det kapitlet som avslutar Delta Squads eskapader. Det verkar som att vi kommer fightas mot till största del av Lambent istället för Locust som i de tidigare spelen. Man har även fått reda på att Marcus farsa fortfarande är vid liv, vilket kommer innebära lite av en twist i storyn.



Gears of War 1 var ett av de första spelen jag köpte till mitt lilla Xbox. 2:an var ett självklart köp, jag och en polare körde igenom det Co-Op på en natt. När det var gjort rörde jag inte spelet på ett halvår ungefär, haha.
Personligen älskar jag verkligen att spela Co-Op i Gears, men Multiplayer biten har aldrig lockat speciellt mycket. Horde mode var en stor och spännande nyhet, men då jag inte känner så många som kan lira, blev även detta ett spelläge som jag inte utforskat speciellt mycket. 
Detta ska det bli ändring på i GoW 3! Horde 2.0 har en hel del nya saker som tilltalar mig väldigt mycket. 



Ska bli intressant att se om det lyckas hålla mitt intresse vid liv under en längre tid. 
Att man kommer kunna spela som Locust och kötta människor istället, kommer bli en skön bris av förändring.
Det kommer även finnas möjlighet att bygga upp ett fort med decoys, fällor och murar för att hålla Locustsen borta.

Att ens karaktär levlas upp och att man får behålla dessa stats i framtida Multiplayer matcher, är något som gör mig väldigt glad. Det känns lättare och är faktiskt roligare att fortsätta spela när något sånt här läggs till.
Vad jag hört än så länge så verkar just den biten enbart infinna sig i just Horde delen av spelet.

Den största nyheten som nästan får mig att rysa måste ju ändå vara 4 player Co-Op! Man kommer alltså kunna spela igenom hela Single-Player kampanjen med 4 polare. The more the merrier som man brukar säga.
Tror det kommer bli lite Left 4 Dead känsla över det hela. 


Svårighetsgraden bör ju bli exceptionellt högre om man spelar som fyra pers, hoppas jag iaf. Detta var ett misstag som nissarna på Bungie missade totalt när dem lanserade 4 player Co-Op i Halo...

Ska försöka lika igenom Gears of War 2 en gång till innan jag köper 3:an. När detta är gjort är jag officiellt redo på att hoppas in i Delta Squads sista del i en väldigt Epic historia!

Detta kommer bli riktigt bra ;)


Mechsuits! Sååå värt!



Inga kommentarer: