fredag 29 juli 2011

recap

Har haft ett litet uppehåll då jag fyllt år och haft en massa annat spännande för mig.
På min födelsedag blev jag väckt av min underbara flickvän som hade fixat frukost på sängen med Päronbiskvier som hon satt i ljus i och allt! Så otroligt gulligt. Hon gav mig även ett Kinect i födelsedagspresent :O Hon hade fixat en paketlösning där man fick Kinect, Kinect Adventures, Kinect Joyride OCH Dance Central!




Jag vart helt otroligt glad! Världens bästa födelsedagspresent, utan tvekan! Då jag beställt Crysis 2 för några dagar sedan dök även detta upp vid 12 slaget.


 Jag har nu alltså 4:a nya spel och ett Kinect, otroligt kul :D
Det var först på kvällen vi hann testa det dock. Vi skulle ju nämligen åka till mor min för lite firande och fikaätande. Efter det trevliga besöket i Nättraby skulle vi åka förbi OnOff och se om det fanns något kvar då dem hade en otrolig REA. Dessvärre hade dem stängt igen och hängt upp stora Expert skyltar, bummer.
Så vi svängde förbi Willys där vi köpte mjölk inför kvällens bravader! Väl hemma korkade vi upp lite alkohol och fixade i ordning oss inför kvällen. Vår första gäst var min kära syster och far som inte var alltför sugna på att testa Kinect. Lotta däremot dansade loss till Lady Gaga ;)
Senare på kvällen var det Axels tur att visa vart skåpet ska stå, han gjorde en freestyle som inte var av denna värld! Tror till och med Lotta fick det på film!
Efter en hel del drickande och flamsande framför TV:n började vi vandra upp mot Stars & Stripes där vi avnjöt en otroligt god måltid. Dubbel Cheesburgare med klyftpotatis och deras välkända BBQ sauce!
När vi ätit upp maten och druckit upp våra drinkar började folket åka hemåt. Jag, Lotta och min syrra gick runt en stund för att kolla läget, helt dött överallt.. Så vi köpte lite nattamat och gick hem för att sova. En riktigt lyckad dag!

På torsdagen fick jag kanske inte alltför mycket utfört :P En bakis dag i TV-spelandets tecken! Jag hade planer på att klara den sista biten av Mass Effect 2 på Insanity, men Crysis 2 lockade alldeles för mycket! Efter att ha kommit till sista delen av Mass Effect stoppade jag i Crysis 2 för att testa på Single-Player biten. Måste erkänna att jag inte blev heelt hooked direkt. Väldigt kul och fruktansvärt snyggt är det dock. Multiplayer var också kul. Älskar där man låser upp saker i sann Call of Duty anda. Lite lättare att motivera sig för att fortsätta spela då :)
Ska bli riktigt kul att testa Crysis med mina nya lurar som kom idag. Givetvis slutar jag inte förrän 22.15 så kan inte hämta ut dem förrän tidigast lördag.... ledsen jonas. :'(

Inga kommentarer: