torsdag 16 februari 2012

Film: Paranormal Activity 3

Fick för mig att det vore mysigt att kolla på en skräckfilm tillsammans med Lotta. Lotta älskar ju skräckfilmer så jag behövde inte ens börja övertala henne utan hon var game direkt.
Jag är riktigt kaxig innan skräckfilmer börjar, sen byts min kaxighet väldigt kvickt mot rädsla, lol!

Hur som bestämde vi oss för att kika på Paranormal Activity 3 då vi sett de två tidigare filmerna.


Om jag förstod allt rätt så kör de en Star Wars grej med Paranormal Activity 3, dvs den sista filmen utspelar sig tidigare än de två första. De försöker berätta hur allt började kan man säga.

Spontant känner jag att den här filmen inte alls höll samma kvalitet som 1:an och 2:an. Självklart fanns det stunder då jag vart precis SKITRÄDD, men i sin helhet var filmen inte speciellt skrämmande alls faktiskt. 

Om jag bara snabbt jämför med tex den första filmen som gjorde att både jag och Lotta var så uppskrämde att vi råkade glömma vår lilla hund ute efter vår lilla kvällspromenix, så känns den tredje filmen som Carebears i jämförelse.

Det som lyfter filmen är att det är väldigt stort fokus på barn, och som vi alla vet är barn fruktansvärt hemska i skräckfilmer :P

Inte mycket att säga om handlingen direkt då den är likadan som de två första, spöke skrämmer, kille sätter upp kameror, slutet flippar. Däremot är det mycket bättre och mer trovärdiga skådespelare i den här filmen, vilket uppskattas starkt.


Betyget för den här skräckisen blir: 
6/10 

Inga kommentarer: