tisdag 17 januari 2012

Wut :3

Efter mitt härliga benpass igår stressade vi iväg oss till Rödeby där vi fick mumsa i oss Lottas mor's härliga köttsoppa med ett gäng ostmackor vid sidan om! Mycket gott och mycket trevligt, precis som alltid.

Lottas lillebror är verkligen one of a kind, minst sagt. Han är helt galen i tv spel och försöker alltid att lura upp en till övervåningen för att spela lite. Igår så var det Zelda: Skyward Sword som han ville ha hjälp med. 

Jag kan ju en hel del om spel och så, så jag tänkte att jag kunde väl försöka mig på att hjälpa pojkstackarn. Haha jo de. Precis skitsvårt ju! Självklart listade jag till slut ut hur man skulle göra, men att försöka spela det spelet som 8:a åring kan fan inte vara lätt då det inte finns någon översättning. 
Engelskan i spelet är ju inte direkt lätt heller. 

En grej som jag verkligen uppskattade var att utvecklarna försöker inte "hålla en i handen" genom spelet utan man för försöka lista ut i stort sett allt själv! Som gammal spel veteran är detta helt underbart då alla nya spel är överfyllda av tutorialer, waypoints och annat sket. Synd bara att ett spel som bara finns på Wii och som kanske mest är riktat mot barn gör så här.

Min Lotta har iofs ett Wii liggandes där hemma, man kanske skulle ta och köpa Zelda och gnugga lite på geniknölarna.

Inga kommentarer: