tisdag 3 januari 2012

Grymt köpig

Känner att jag vill sätta på mig spenderarbyxorna och gå lite små apeshit. Tror att detta kan bero på att jag sparade pengar i stort sett hela 2011 till Thailandsresan, så nu när den är borta och förbi, känns det som att jag har en hel del grejor jag velat köpa men som jag inte kunnat. Tänkte att jag skriver en liten lista på grejor jag vill köpa, och grejor jag egentligen bör köpa (ja jag gillar att skriva listor, DEAL WITH IT!)

Stuffs jag vill köpa:

1.)Tatuering! Vill göra en half sleeve på min högra arm.
Beräknad kostnad: 3000kr

2.) En ny datorskärm. Jag är ganska så nöjd med min nuvarande 24" Samsung, bara att jag av någon väldigt märklig anledning inte kan lira Xbox på den högsta upplösningen utan att få störningar and shit nere vid botten.
Beräknad kostnad: 2000kr


3.) Ny iPhone. Min kära 3GS börjar sakteligen att fallera. Knapplås/Stänga av knappen har sedan ett par månader tillbaka ramlat bort och jag börjar störa mig mer och mer på den oskarpa displayen. Dock så "måste" jag vänta på att iPhone 5 kommer innan jag kan köpa en ny.
Beräknad kostnad: Tysen miljärder, minst.

4.) Hundtrappa. Chihuahuor är små, våra Chihuahuor är oerhört små. Av någon anledning har dem små djuren även bestämt sig för att man inte kan hoppa upp i soffan, bara ner. Så istället för att bära upp dem hela tiden, tänkte vi att man kunde köpa en liten trappa som sköter den här oerhört ohållbara situationen (dagens I-Lands problem.)
Beräknad kostnad: 200-700kr


5.) Ny kontorsstol.
Beräknad kostnad: 500-1500kr




Stuffs jag "bör" köpa:


1.) Ny säng.
Beräknad kostnad: 4000kr


2.) Nya skor.
Beräknad kostnad: 800-1200kr


3.) Betala mer på billånet.
Beräknad kostnad: 1000-5000kr


4.) Nytt matsalsbord + stolar
Beräknad kostnad: 600-4000kr


5.) Nytt tv-bord.
Beräknad kostnad: 500-1500kr

Inga kommentarer: