lördag 1 oktober 2011

Tankar

Jag var ju ledig igår så nu har jag hunnit spela lite mer BF 3 och även testat på Gears of War 3. Jag har aldrig varit en stor fan av Gears of War Multiplayer men bestämde mig för att ge 3:an en chans. Jag försökte verkligen, men jag gillade det inte, inte alls faktiskt. Allt kretsar kring att komma nära och använda shotgun, inga andra vapen spelar någon större roll. Erkänner även att jag verkligen inte är någon fena på GoW, jag klarar mig helt ok i Single-Player etc, men mot P12:or som använder shotgun är jag i stort sett chanslös :/



Jag testade även på Horde 2.0 och det däremot var riktigt roligt! Kan tänka mig att jag kommer lägga ganska så mycket tid där med några polare. Även Single-Player co-op kommer det nötas i. Jag har spelat lite själv, kommit till andra kapitlet kanske och än så länge känns det inget speciellt alls. Förutom att man inte kan dö, ens 3 polare springer ju fram och hela upp en. Hoppas det blir lite mer spännande längre fram när man får lite nya vapen och så.


Battlefield 3 fortsätter att imponera på mig. Stundtals vill jag slänga kontrollen i väggen samtidigt som jag klagar på att spelet suger och i andra stunder sitter jag med öppen mun och förundras över vilket mästerverk det är. Striderna nere i tunnelbanan är helt fenomenala, jag älskar verkligen den biten. Å andra sidan hatar jag början av leveln när man är tvungen att vara utomhus "out in the open" så att säga.


Sen att man låser upp nya vapen och attachements nästan hela tiden gör det bara roligare att fortsätta spela.
Tror faktiskt att jag bestämt mig för att köpa detta spel trots allt. Den 25:e oktober smäller det!

Inga kommentarer: