torsdag 13 oktober 2011

Gears of War III

Jo jag klarade ju som sagt ut GoW 3 häromdagen, och tänkte skriva lite kort om vad jag tyckte om spelet ifråga.


Det första jag reagerade på var att detta kändes precis som att jag spelade Gears of War 2, visst det var lite vassare grafik men annars var det exakt samma spel. Den här känslan höll i sig nästan hela spelet faktiskt.

 Det finns lite nya vapen, en hel del nya fiender (som beter sig likadant som de tidigare fast dem exploderar istället när dem dör) och lite annat smått och gott som livar upp det hela. Men för mig räcker det inte riktigt, jag såg fram emot något nytt och fräscht och istället fick jag en upphottad version av Gears 2, lite trist.

Storyn är faktiskt bättre än i de tidigare spelen och det händer en hel del oväntade och gripande stuffs.
Dem lyckades faktiskt så bra med en viss scen att det nästan kom en liten tår! Tror aldrig det har hänt mig tidigare när jag spelat.

***SPOILER SPOILER SPOILER*** 


***END OF SPOILER***

Dem har faktiskt lyckat med att göra så man gillar karaktärerna mer, speciellt Dom, Marcus och Cole Train och Baird, dem andra känns bara dit kastade för att du behöver fyra stycken som ska fylla in tomluckorna när du inte lirar Co-Op.

Multiplayer delen faller under fanan: "Hard to learn, hard to master." För att göra bra ifrån dig bör du lära hur du ska röra dig och koncentrera på närstrid, dvs shotguns. Det finns en hel del spännande powerweapons som man också bör lära sig använda, men det är som sagt CQB shotgun som utgör den största delen.


En välgjord om än ganska enformig kampanj tillsammans med fullspäckad Mutliplayer för detta till ett riktigt bra paket. Om man dessutom gillar Gears serien är detta ett självklart köp.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer: