söndag 18 september 2011

\o/

Och vilken kväll det blev sen! Dock en liten fail på bildbiten, blev aldrig riktigt läge , eller så glömde jag helg enkelt som vanligt bort det. Men  hur som hade vi det som sagt väldigt skoj.
Blev en hel del skitsnack och YouTube gick varmt av diverse klipp. Bra musik, en massa roliga klipp, god mat och en action rulle är ett lyckat recept på en awesome kväll. Maten blev Frisco-burgare och filmen blev Fast and Furious 5. Vi fick också besök av det finska mumintrollet Toppe Lampilajnen.

När kvällen väl tog slut och jag vandrade hemåt, möttes jag av Lottas syster som var ute och gick med våra underbara hundar. Hon tyckte det kändes konstigt att inte behöva använda alla muskler i hela kroppen för att hålla emot hundarna (dem har en stooor Rottweiler hemma nämligen).

Jag lyckades steka till mig lite kyckling innan sängen skrek efter mig och Lottas entourage hade rört sig ut i vimlet. Det verkade som om dem hade haft en rolig förfest vilket gjorde mig glad =)


Fast and Furious 5 var precis vad jag hade förväntat mig. Ännu en actionfilm med snabba bilar och stora uppumpade dudes.


Måste erkänna att det faktiskt kan vara rätt så skönt att bara luta sig tillbaka och kolla på en mindless actionrulle, speciellt med sällskap av två bro's och ett gäng cider ;)
Needless to say, jag gillade den trots att jag bara sett ettan tidigare. Vin Diesel är lika grov och manlig som vanligt (dock såg han ut att vara lite rund om kinderna) och The Rock gör sin grej som polis. Väldigt kul att se dessa två actionhjältar i en fistfight, extra kul att dem också gör en "fistclinch" a'la Arnold Swarzenegger där mot slutet!


Om man är ute efter lite gammal hederlig action med fräsiga bilar, ja då är detta verkligen filmen för dig. Förvänta dig ingen smart dialog eller twistig story bara ;)

Betyg: 8/10


Inga kommentarer: