fredag 29 juli 2011

Mat

Som jag tidigare nämnt går jag i dagsläget på en LCHF-diet. Eller jag följer den metoden iaf, kan ju inte kalla det diet direkt. Trivs ganska så bra då jag och min flickvän kan äta likadan mat. Det är bra mycket roligare att göra storkok tillsammans, än att laga mat var och en för sig.
Jag trivs med LCHF då man får äta väldigt god mat och kan variera huuur mycket som helst. Däremot så har jag väldigt svårt för att släppa kaloriräknandet helt och hållet.. Målet med träningen och "dieten" är ju att se fit ut. Därför skulle jag behöva gå ner en 5-6 kilo för att jag ska vara nöjd. Psykiskt känns det lättare att göra detta om jag har stenkoll på vad jag äter, likadant varje dag. 
Hela grejen med LCHF är att man ska kunna tills du blir mätt. Bara du håller dig borta ifrån Kolhydrater och äter mycket fett och en del protein. Detta låter ju jättebra för den som inte är så insatt i hur det fungerar.
För hur man än vrider och vänder på det, är det nämligen så här det fungerar:
Kalori in < Kalori ut.
Ska du gå ner i vikt, ligg på ett Kaloriunderskott.
Ska du gå upp i vikt, ligg på ett Kaloriöverskott.
Svårare än så är det inte.

Ska ge LCHF några månader till, märker jag inte av några bra resultat så går jag tillbaka till Kaloriräknandet.

Inga kommentarer: